Cervesa &AND estava esperant en la meta. Uns 2.700 professionals i amants del ciclisme han participat de nou en aquest esdeveniment esportiu andorrà

Cervesa &AND en la quarta edició de La Purito d’Andorra

Cervesa &AND ha estat aquest any en la Purito d’Andorra. Després de l’èxit d’anteriors edicions, Andbank continua sent fidel al patrocini d’aquest gran projecte esportiu, La Purito Andorra, que ja en la seva quarta edició ha acollit a uns 2.700 participants procedents de deu països. Es tracta del trajecte que Joaquín “Purito” Rodríguez va preparar per a l’etapa regna de la Volta a Espanya de l’any 2015.

La marxa ciclista conserva el recorregut d’anys anteriors i té un itinerari de 145 quilòmetres amb un desnivell positiu de 5.200 metres, passant pels ports de muntanya andorrans més rellevants que compten amb alts cims com ara Beixalís, Coll d’Ordino, La Rabassa, Coll de la Gallina i La Comella, per a finalitzar en els Cortals d’Encamp situat a 2.100 metres.

També s’han celebrat dos recorreguts de menor exigència, un amb 80 quilòmetres i 3.500 metres de desnivell positiu i un altre que compta amb 28 quilòmetres i un desnivell positiu de 1.700 metres.

Detall de l’itinerari de la prova regna

Sortint des de Sant Julià de Lòria i per començar a fer ambient s’inicia un breu tram d’uns 10 kilòmetres amb un desnivell del 3% que passa per Andorra la Vella, Escaldes Engordany i Encamp. Es tracta d’un primer aperitiu que ens portarà a l’inici de la pujada cap a la Collada de Beixalís, un port de Primera Categoria situat a 1.795 kilòmetres d’altitud. Per arribar-hi hem superat un respectable desnivell del 13%.

Una vegada passada la Collada de Beixalís baixem ràpidament cap a Escaldes-Engordany situat a 1.285 metres d’altitud i des d’aquí anem cap a la parròquia d’Ordino. Encara ens queden uns 8 kilòmetres amb un desnivell entre el 6% i el 7% per arribar al coll que porta el nom de la població i que està situat a 1.980 metres, també de Primera Categoria. Després de passar l’avituallament baixem cap a Canillo i a continuació prenem direcció sud per tornar de nou a Sant Julià de Lòria. Aquí ja estem a poc més de 1.000 metres.

Ara toca l’alt de la Rabassa, per no variar també de Primera Categoria, a una distància d’uns 10 Kilòmetres i a 1.910 metres Paisaje de montaña visto desde Canillo a traves de un cuadrod’altitud, un recorregut molt dur que en llargs trams ens regala uns desnivells entre l’11% i el 13%. Fins aquí ja hem fet tres Primera Categoria i pràcticament estem a la mitat del recorregut i la veritat és que s’agraeix de nou l’avituallament.

Baixem de tornada cap a Sant Julià de Lòria des d’on començarem a pujar altres 900 metres al llarg de 10 Kilòmetres que ens portaran al Coll de la Gallina, un coll de muntanya res fàcil de fer que compta en aquesta ocasió amb un tram cronometrat. Les temperatures no ajuden massa perquè se situen prop dels 35 graus.

Passat el Coll de la Gallina baixem cap a Andorra la Vella per afrontar un port de Segona Categoria, l’alt de la Comella, que en aquests moments del recorregut costa de debò arribar-hi. Des d’aquí anem cap als Cortals d’Encamp a 2.083 metres i de Primera Categoria que ens rebrà amb una més suportable temperatura de 30 graus.

Aquest darrer tram es passa des d’una marxa molt dura a una extrema. Hi ha cronometratge i afortunadament ens acompanya una mica de pluja que realment s’agraeix. Després de l’esprint final arribant a la meta als Cortals d’Encamp podem albirar paisatges d’alta muntanya realment singulars. Sota una intensa calor els participants van arribant i per a refrescar-los allí els està esperant una sorpresa.

Cervesa &AND Rossa a l’arribada

La sorpresa en aquest cas és una cervesa &AND Rossa elaborada amb cura i aigua d’Andorra, baixa en alcohol però amb Cervesa tirada con grifo en vaso corporativouna molt alta capacitat de refrescar, no sols als esforçats participants sinó també als organitzadors i seguidors d’aquest esdeveniment, ja tradicional al Principat d’Andorra.

Els amants de la bona cervesa saben que quan se serveix amb art des d’un tirador, ben tirada i amb el nivell adequat d’escuma, és un luxe pel paladar difícilment superable. I en determinades situacions com ha estat l’arribada de La Purito a Andorra encara més.

L’any pròxim tornarem a estar¡